Począwszy od 2015 roku, druga linia warszawskiego metra stała się dynamicznym elementem miejskiej infrastruktury, który jest ciągle rozwijany. Miasto ma ambitne plany dotyczące dalszego rozwoju tej linii, a w 2023 roku zapowiedziało przedłużenie M2 na wschód i zachód, co umożliwi obsługę dodatkowych dzielnic takich jak Żoliborz, Żerań i Ursus. Kluczowe informacje dotyczące lokalizacji nowych stacji znajdują się poniżej.
Według planów miejskich do roku 2050 M2, druga linia metra stolicy Polski, zostanie znacząco rozbudowana. Decyzja o utworzeniu 21 stacji na tej linii, które połączą Bemowo (Karolin) z Targówkiem (Bródno), została podjęta już w 2006 roku. W chwili obecnej trwa realizacja projektu ostatniej części trasy na Bemowie, obejmującej stacje Karolin, Chrzanów i Lazurowa oraz stację techniczno-postojową Karolin, która ma być ukończona do 2026 roku.
Jednak to nie koniec planów rozbudowy. 13 lutego 2023 r., władze miasta zaprezentowały projekt poszerzenia sieci metra do pięciu linii. W ramach tych ambitnych planów, M2 ma zostać przedłużona w obu kierunkach. Do 2050 roku, zaplanowano, że nowe M2 dojdzie od strony zachodniej do Ursusa (stacja kolejowa Ursus Niedźwiadek), a od wschodniej poprzez Żerań i osiedle Potok, gdzie linia połączy się z M1 na stacji Marymont. Rozbudowana linia M2 umożliwi pasażerom przesiadki do wszystkich pozostałych linii metra (M1, M3, M4 i M5).
Podczas projektowania i budowy M2 uwzględniono techniczną możliwość jej przedłużenia. Zarówno końcowa stacja Bródno, jak i obecnie budowany odcinek na Karolin zostały zaprojektowane tak, aby umożliwić łatwe przedłużenie tuneli i dalszą rozbudowę sieci. Zgodnie z informacjami udzielonymi przez Tomasza Demiańczuka z zespołu prasowego m. st. Warszawy w 2019 roku, wykonawca ostatniej stacji na ulicy Połczyńskiej oraz stacji techniczno-postojowej Karolin został zobligowany do uwzględnienia w projekcie potencjalnego rozszerzenia trasy o dodatkowe stacje.
