Dzień wczorajszy, w murach Szkoły Podstawowej numer 11, przyniósł finał tygodniowego projektu na temat porównania wartości liczb i słów w procesie poznawania świata. Honorowym gościem spotkania była Anna Lewandowska, pełniąca rolę Zastępcy Burmistrza Dzielnicy Ursus, która z dużym zaciekawieniem wysłuchiwała prezentacji wyników pracy uczniów.

Projekt miał na celu skłonić młodych badaczy do głębszej refleksji na temat tego, czy świat można lepiej zrozumieć poprzez liczby, czy może jednak lepszym narzędziem są opisy. Czwarte klasy postanowiły ruszyć w podróż śladem polskich odkrywców, eksplorując nieznane terytoria i czerpiąc inspiracje z ich opowieści.

Z kolei uczniowie siódmej klasy podjęli próbę naukowego podejścia do tematu – dokonali analizy, starając się ustalić, czy to liczby dają nam lepsze narzędzia do zrozumienia rzeczywistości, czy może to słowa nadają jej prawdziwy sens.

Po tygodniu intensywnych badań, wnioski były jednak jednoznaczne – obie perspektywy są niezbędne do pełnego zrozumienia rzeczywistości. Liczby dają nam możliwość pomiaru i przewidywania, natomiast to słowa nadają wszystkiemu znaczenie i emocje.

W ciągu tego tygodnia uczniowie i nauczyciele wykazali się ogromnym zaangażowaniem, co zrobiło na obecnych gościach wielkie wrażenie. Niezwykle pozytywne opinie na temat kreatywności młodzieży wyraziła również Pani Burmistrz, podkreślając jak nieocenione jest łączenie różnorodnych metod poznawania świata.