Na przestrzeni internetowej często spotykamy się z reklamami deklarującymi możliwość osiągnięcia dużej ilości pieniędzy w krótkim czasie. Te reklamy są jednak niczym innym jak tylko intrygującą przynętą wrzuconą w naszą stronę. Kluczowe jest, aby nie ulegać presji i zachować zdrowy rozsądek, niezależnie od tego, jak atrakcyjne mogą wydawać się te propozycje.

Internet to miejsce pełne okazji, ale także narażone na różnego rodzaju zagrożenia. Należy być stale czujnym i znać zasady bezpiecznego poruszania się po cyberprzestrzeni. Właśnie z myślą o edukacji internetowej powstała kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji”.

Inicjatorem tej akcji jest Związek Banków Polskich we współpracy z Fundacją Warszawski Instytut Bankowości, Bankowym Centrum Cyberbezpieczeństwa oraz bankami i Policją. W ramach kampanii stworzono serię filmów edukacyjnych. Są one prowadzone przez popularnych artystów i prezenterów telewizyjnych, którzy opowiadają o tym, jak świadomie, odpowiedzialnie i bezpiecznie korzystać z benefitów cyfrowego świata.