Początek prac remontowych na ulicy Skoroszewskiej nastąpił wraz z pojawieniem się wczoraj na miejscu firmy Wytwórnia Mas Betonowych i Bitumicznych Waldemar Brudnowski. Przedmiotem działań tej firmy jest odnowienie nawierzchni wyżej wymienionej ulicy, które obejmie odcinek od wejścia do budynku o numerze 1A aż do skrzyżowania z ulicą Prystora.

W ramach prac przewidziano zadania takie jak: przeprowadzenie pomiarów oraz określanie zakresu rozbiórek, usuwanie starej nawierzchni poprzez frezowanie, montaż asfaltowej siatki szklanej, regulację ścieku przykrawężnikowego oraz układanie nowych warstw asfaltu. Do tego dochodzi jeszcze wykonanie oznakowania poziomego i progów wyspowych, a także dostosowanie infrastruktury technicznej, w tym włazów czy studzienek.

Zwraca się również uwagę na organizację ruchu podczas remontu. Plany zakładają głównie weekendowe prowadzenie robót, co ma na celu minimalizowanie utrudnień dla pieszych, kierowców, a także komunikacji miejskiej. W związku z tym przewiduje się czasowe zamknięcie ulicy i ograniczenia w dostępie do posesji. Rozpoczęcie remontu planowane jest na piątek, 22 listopada, o godzinie 22:00. Zakończenie prac przewiduje się na poniedziałek, 26 listopada, o godzinie 6:00 rano.

Ważnym elementem remontu będzie zabezpieczenie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego. Wykonawca zapewni tymczasowe środki ochronne, w tym bariery, światła ostrzegawcze i znaki drogowe. Prace mają zakończyć się najpóźniej do dnia 2 grudnia 2024 roku.

Za całość remontu zapłaci się kwotę 447,7 tysiąca złotych. Zainwestowanie tych środków pozwoli na przedłużenie cyklu życia drogi o co najmniej 10 lat. Gdyby odnowienie nawierzchni nie zostało przeprowadzone teraz, konieczność jego wykonania pojawiłaby się za około dwa lata, a zakres prac musiałby obejmować całą konstrukcję jezdni – co zwiększyłoby koszty czterokrotnie.

Decyzja o remoncie była podyktowana stanem nawierzchni bitumicznej, na której pojawiały się pęknięcia głównie w górnych warstwach. Długotrwałe zaniedbanie takiego stanu prowadzi do degradacji całej nawierzchni, która przenosi się również na podbudowę. W takim przypadku naprawa tylko wierzchnich warstw nie daje już oczekiwanego efektu. Działania remontowe obejmują więc sfrezowanie i ponowne ułożenie górnej warstwy, a także zastosowanie geosiatki pomiędzy warstwami nawierzchni bitumicznej, co ma na celu przeciwdziałanie pękaniu nawierzchni pod wpływem sił mechanicznych, poprawę stabilności nawierzchni oraz ograniczenie ryzyka powstawania kolein i innych uszkodzeń.