Rządy stolicy przewidują wprowadzenie piątej linii metra w Warszawie, znaną jako M5, która ma połączyć Gocławek z Szamotami. Czy jesteś ciekawy, gdzie będą zlokalizowane stacje M5? Kiedy możemy spodziewać się rozpoczęcia budowy i dlaczego ta linia może okazać się bardziej efektywna niż przyszła M3?
Piata linia metra w Warszawie, M5, jest częścią oficjalnej miejskiej strategii zakładającej rozbudowę systemu metra do pięciu linii do roku 2050.
Planowana trasa M5 ma połączyć wschodnią i zachodnią część miasta, łącząc ze sobą Ursus (Szamoty) oraz Pragę-Południe (Gocławek). Z tej linii pasażerowie będą mogli łatwo przesiąść się na wszystkie pozostałe linie metra (M1, M2, M3 i M4).
Analitycy przewidują, że M5 będzie w stanie przewozić do 10 tysięcy pasażerów na godzinę w jednym kierunku do roku 2050, na najbardziej zatłoczonych odcinkach. Dla porównania, obecnie M1 i M2 mogą przewozić nawet 14-15 tysięcy osób, a dla planowanej 4. linii metra, Warszawa oczekuje nawet do 20 tysięcy pasażerów na godzinę w jednym kierunku. Pomimo to, M5 nadal będzie bardziej zatłoczona niż przyszła 3. linia metra, która ma mieć zdolność przewozową do maksymalnie 6 tysięcy osób na godzinę w jednym kierunku. Jednakże, M5 zapewni szybszy dojazd do centrum miasta niż planowana M3.
